I tento ročník floristické soutěžě a výstavy Brněnská růže, jehož spolupořadatelem je tradičně i naše škola, a který se uskutečnil ve dnech 12. – 14. listopadu 2010, se stal součástí aktivit projektu Comenius a lze říci, že byl v mnoha ohledech výjimečný.
Byl to totiž patnáctý a tedy jubilejní ročník a tomu bylo přizpůsobeno i „sváteční“ téma – svatební floristika. Mimořádný byl i počtem účastníků, a to i zahraničních, takže i velmi vhodně zvolený, působivý prostor konventu kláštera Milosrdných bratří doslova „praskal ve švech“. To ale neubralo na entuziasmu všech zúčastněných – soutěžících i pořadatelů. Ze zahraničních partnerských škol projektu Comenius se tentokrát soutěže v kategorii juniorů zúčastnili dva žáci ze zahradnické školy v Langenlois (Rakousko) a tři ze školy ZAWM Eupen (Belgie). Hosty a doprovodem byli i tři žáci ze školy v německém Münsteru a pět učitelů těchto škol. Úkolem soutěžících bylo tentokrát zhotovit svatební kytici pro nevěstu, kytici pro maminku a přízdobu vlasů pro nevěstu. K mimořádným zážitkům patřil i závěrečný večer spojený s vyhlášením výsledků, který byl oživen klasickou hudbou houslového kvarteta a s mimořádným zájmem sledovanou přehlídkou soutěžních svatebních kytic. Všechny přítomné potěšily výborné výsledky žákyň naší školy v kategorii juniorů i druhé místo žákyně z partnerské rakouské školy v kytici pro maminku.
V rámci této aktivity jsme pro naše hosty připravili i jiný doprovodný program. Zahraniční žáci a učitelé si prohlédli areál pracoviště Brno-Bohunice – školu a školní zahradnictví, zúčastnili se besedy se studenty v rámci hodin němčiny a angličtiny, byli hosty na stužkovacím večírku třídy 4.AB, absolvovali prohlídku Muzea J. G. Mendela, pivovaru Starobrno a města Brna aj.
Důležitou součástí brněnského setkání bylo i jednání všech zúčastněných partnerských škol, ke kterému byla přizvána i zástupkyně školy z Piešťan, o dalším průběhu a plánovaných akcích probíhajícího projektu “Europa-Comenius-Garten“ ale i o nově připravovaném projektu.
Všem učitelům a žákům, kteří se na této akci spolupodíleli, děkujeme.
Mgr. Helena Badalová